Peremajaan kulit wajah laser

Wanita memperhatikan bahawa kulit mereka menjadi lebih sekata dari masa ke masa, dan pori-pori dalam atau bintik-bintik usia mungkin muncul. Sudah tentu, tidak ada yang menyakitkan wanita dan merosakkan moodnya. Masalah boleh timbul bukan hanya pada usia yang benar-benar matang, tetapi juga pada usia muda. Laser membantu mengatasi mereka. Teknik-teknik yang sangat baik inilah yang menolong wanita hari ini untuk mencari pemuda kedua, untuk merasa selamat dan menjadi mandiri. Berikut ini membincangkan faedah prosedur seperti pengelupasan karbon laser atau peremajaan pecahan. Walau apa pun, maklumat ini sangat berguna.

Prosedur peremajaan kulit wajah laser

Peremajaan Laser - Siapa yang Memerlukannya dan Mengapa?

Ini adalah prosedur yang sangat berkesan dan pasti selamat. Ia memberikan alternatif penggunaan 4 kaedah pendedahan pada kulit wajah dan juga rongga mulut. Secara keseluruhan, ini memberikan kesan yang tahan lama dan sangat mengagumkan, kerana semua kaedah melengkapkan dan memperkuat proses mempengaruhi epidermis. Sangat penting bahawa kulit tidak memerlukan pemulihan jangka panjang selepas mereka.

Kaedah peremajaan laser

Kaedah peremajaan ini sangat sesuai untuk semua jenis kulit, termasuk yang sangat sensitif. Untuk memahami intipati proses dan kesannya pada epidermis, perlu mengkaji setiap kaedah dengan lebih terperinci.

1. Pengelupasan laser

Prosedur ini membolehkan anda mencapai kehalusan kulit yang sempurna, meremajakannya dan menghilangkan kecacatan estetik. Ia bahkan dapat menghilangkan kerutan tetapi juga bekas luka dengan berkesan dan memberi wajah wajah yang sihat dan rapi. Pengelupasan kulit laser dilakukan dengan peralatan moden.

2. Pengelupasan karbon

Prosedur ini membolehkan anda melakukan pembersihan dan peremajaan kulit secara mendalam pada masa yang sama. Untuk tujuan ini, habuk karbon terbaik digunakan, yang disapukan pada wajah dalam bentuk gel. Ia bagus untuk kulit yang bermasalah, termasuk yang berjerawat, dan hasilnya dapat dilihat selepas pertama kali.

3. Peremajaan Smus

Jenis tindakan ini membolehkan anda mengurangkan kolagen dan serat elastane, akibatnya kolagen baru aktif dibentuk. Pada masa yang sama, kulit diselaraskan dan sel-sel mati dikeluarkan. Kesan maksimum prosedur dicapai pada hari kelima. Ia sama sekali tidak menyakitkan dan sama sekali tidak merosakkan kulit.

peremajaan kulit laser yang halus

4. Pecahan pecahan

Ini adalah kaedah paling selamat dan paling lembut, kerana dalam kes ini laser bertindak pada kulit melalui penapis khas - grid yang pecah. Ia sesuai untuk hampir semua jenis kulit, termasuk yang sensitif dan kering, muda dan penuaan. Hasil daripada prosedur tersebut, peremajaan kulit yang difraksinasi laser, kedutan menjadi tidak kelihatan, pigmentasi hilang, kulit menjadi lebih sekata dan menyenangkan. Kerana kesan titik, prosedur praktikal tidak mencederakan kulit.

Mengenai faedah peremajaan laser

Mungkin kelebihan utama prosedur tersebut terletak pada keberkesanannya yang luar biasa dan hasil yang tahan lama. Sebenarnya, selepas beberapa sesi pertama, seorang wanita akan melihat peningkatan ketara pada keadaan kulit. Di samping itu, beberapa tujuan dicapai pada masa yang sama:

  • pembersihan
  • Penjajaran warna
  • Menghilangkan kedutan dan kecacatan estetik
  • Peremajaan.

Kontraindikasi dan masa pemulihan

Seperti prosedur aktif, pendedahan laser mempunyai kontraindikasi tersendiri. Yang:

  • penyakit serius
  • Kecenderungan untuk parut
  • kehamilan
  • Dermatosis dan vitiligo
  • Herpes
  • kupas kimia atau penyamakan kurang dari 2 minggu sebelum prosedur.

Berjemur dilarang sama sekali selepas peremajaan laser. Sekiranya anda keluar, anda perlu menggunakan krim dengan perlindungan UV sekurang-kurangnya 30 unit. Selepas prosedur, kulit dipulihkan sepenuhnya dalam 3 hari.

Melakukan prosedur peremajaan kulit laser

Hari ini adalah kaedah paling berkesan dan cekap untuk mendapatkan hasil yang besar hanya dalam beberapa hari. Sudah tentu, anda perlu mendapatkan nasihat pakar sebelum prosedur. Mereka akan memberitahu anda sama ada masuk akal untuk menjalani prosedur pada saat ini, atau adakah perlu menunggu sebentar agar masalah kesihatan hilang dan keadaan kembali normal. Dalam beberapa kes, anda perlu menjalani rawatan terlebih dahulu dan hanya perlu menghubungi klinik kosmetik. Kadang-kadang ada cara lain untuk mendapatkan hasil yang baik, kerana kesihatan lebih penting lagi.